Az elektromos autók nagyon különböző módon reagálnak a télre.
Még mindig nincs elég tapasztalat az elektromos autókkal kapcsolatban a téli használat a téli hatótáv kapcsán.
Az amerikai Recurrent autó közösség a több mint 10 000 jármű adatát elemezte a téli felhasználás kapcsán.
A felmérés igen valósnak tekinthető mivel nem laboratóriumi körülmények között számolták ki a hatótávolságot hanem a mindennapi utazások során kialakult adatokat gyűjtötték össze .
A táblázat alapján a legrosszabb a Volkswagen ID4 46 százalékos akkumulátor kapacitás vesztéssel. Őt követi az egyesült államokban népszerű Chevrolet Bolt 42 százalékkal.
Nálunk Magyarországon is nagyon népszerű a villanyautózás alapjait lerakó Nissan Leaf 40-es akkumulátorral 34% ami talán elfogadható egy régi tervezésű autótól de például a Ford Mustang Mach-E is 34 százalék akkumulátor kapacitás vesztést szenvedd el télen.
Az autógyártók még nem igazán fejlesztették ki a téli használat miatt bekövetkező hatótáv vesztés ellenszerét.
A legkevesebbet az Audi e-tron összesen mínusz 16%-ot veszít az akkumulátor kapacitásából.
A Tesla Model 3 és Y 24 százalékkal a legjobbak között szerepel.
Az USA-ban bekövetkezett töltési válság okai egyértelműen a tudatlanság állapotát tükrözik. A közösség megpróbál oktató videó anyagokkal és üzenetekkel tájékoztatni a felhasználókat hogy télen másképp működik szeretet autójuk és így talán nem kerülnek legközelebbi bajba.
Utóirat: