Home » Nem éri meg villanyautóval járni Magyarországon.

Nem éri meg villanyautóval járni Magyarországon.

Elektromos autó vs Benzines és Diesel: 100 km-es utazás költsége Magyarországon.

A fenntartható közlekedés iránti növekvő érdeklődés és az emissziómentes járművek népszerűségének emelkedése mellett sok autótulajdonos számára fontos tényező a közlekedési költségek összehasonlítása.

Ebben a cikkben a fókusz a 100 km megtételének költségét vizsgálja elektromos, benzines és diesel autók esetében Magyarországon.

Elektromos autók és az energiaár.

Az elektromos autók egyre elterjedtebbek, hozzájárulva a fenntartható közlekedéshez. Azonban a magasabb beszerzési költségek ellenére az elektromos autók használatának költségei is figyelemre méltóak lehetnek. Vegyük példaként egy átlagos elektromos autót, amely 100 km-enként körülbelül 16 kWh energiát fogyaszt( télen 18). A Molplugee töltőállomáson ez általában 289 Ft/kWh, tehát 100 km utazásért körülbelül 4624 Ft-ot kell fizetni.( plusz 30 perc után 1 Ft/perc díj valamint a töltési veszteség )

Benzines autók és üzemanyagköltségek

A benzines autók üzemanyagköltségei jelentősen függenek a benzináraktól. Tegyük fel, hogy egy benzines autó 7 literes fogyasztással közlekedik, és a Mol benzinkúton az üzemanyag literenkénti ára 562 Ft. Ebben az esetben a 100 km megtétele mintegy 3934 Ft üzemanyagköltséget jelent.

Dízel autók és az üzemanyagköltségek

A dízel autók üzemanyagköltségei is fontos tényezők. Ha egy diesel autó 5 literes fogyasztással közlekedik, és a Mol dízelára 589 Ft/liter, akkor a 100 km-es út 2946 Ft üzemanyagköltséggel jár.

Költségek összehasonlítása

Az adatok alapján láthatjuk, hogy az elektromos autók üzemeltetési költségei egy 100 km-es utazás során jelentősen magasabbak lehetnek, mint a hagyományos üzemű járműveké. Az elektromos autók viszont hosszú távon gazdaságosabbak lehetnek, különösen az energiaárak csökkenése esetén vagy a töltőinfrastruktúra fejlődésekor.

Következtetés

A fenntarthatóság iránti elkötelezettség és az üzemeltetési költségek összehasonlítása mind fontos tényezők a járművásárlás során. Bár az elektromos autók 100 km-es útja drágább lehet Magyarországon, a folyamatos fejlesztések és a zöldenergia előretörése elősegítheti az elektromos közlekedés terjedését, ami hosszú távon gazdaságossá teheti az elektromos járműveket az országban.

Vajon a villanyautós szervezetek amik alakultak hazánkban mikor kezdik védeni az elektromos autósok érdekeit?

4 thoughts on “Nem éri meg villanyautóval járni Magyarországon.

  1. Ez a cikk szerintem félrevezető.
    Ott kezdődik, hogy az elektromos autó akkor éri meg igazán, ha az ember otthon, hálózati áramról tud tölteni. Akkor 70 Ft/kWh árral számolva 100 Ft költsége már csak 1.20 Ft (16 kWh fogyasztással számolva). Ehhez képest mindkét belsőégésű jóval drágább. Nem beszélve arról, ha napelem is van a házon, éves szaldóval, akkor akár 0 Ft is lehet az üzemanyagköltség.
    A villanyautósok a használat 95%-ában otthon töltenek, csak hosszabb utazások esetében viszik igénybe a közterületi töltőket. Ilyenkor valóban drágább, azonban az összes üzemanyagköltség még így is jóval kisebb, mint a belsőégésűek esetében. Másrészt nemcsak a MOL Plugee szolgáltató létezik, helyszíntől függően vannak olcsóbb (pl. TEA) alternatívák is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük