Elektromos autó vs Benzines és Diesel: 100 km-es utazás költsége Magyarországon.
A fenntartható közlekedés iránti növekvő érdeklődés és az emissziómentes járművek népszerűségének emelkedése mellett sok autótulajdonos számára fontos tényező a közlekedési költségek összehasonlítása.
Ebben a cikkben a fókusz a 100 km megtételének költségét vizsgálja elektromos, benzines és diesel autók esetében Magyarországon.
Elektromos autók és az energiaár.
Az elektromos autók egyre elterjedtebbek, hozzájárulva a fenntartható közlekedéshez. Azonban a magasabb beszerzési költségek ellenére az elektromos autók használatának költségei is figyelemre méltóak lehetnek. Vegyük példaként egy átlagos elektromos autót, amely 100 km-enként körülbelül 16 kWh energiát fogyaszt( télen 18). A Molplugee töltőállomáson ez általában 289 Ft/kWh, tehát 100 km utazásért körülbelül 4624 Ft-ot kell fizetni.( plusz 30 perc után 1 Ft/perc díj valamint a töltési veszteség )
Benzines autók és üzemanyagköltségek
A benzines autók üzemanyagköltségei jelentősen függenek a benzináraktól. Tegyük fel, hogy egy benzines autó 7 literes fogyasztással közlekedik, és a Mol benzinkúton az üzemanyag literenkénti ára 562 Ft. Ebben az esetben a 100 km megtétele mintegy 3934 Ft üzemanyagköltséget jelent.
Dízel autók és az üzemanyagköltségek
A dízel autók üzemanyagköltségei is fontos tényezők. Ha egy diesel autó 5 literes fogyasztással közlekedik, és a Mol dízelára 589 Ft/liter, akkor a 100 km-es út 2946 Ft üzemanyagköltséggel jár.
Költségek összehasonlítása
Az adatok alapján láthatjuk, hogy az elektromos autók üzemeltetési költségei egy 100 km-es utazás során jelentősen magasabbak lehetnek, mint a hagyományos üzemű járműveké. Az elektromos autók viszont hosszú távon gazdaságosabbak lehetnek, különösen az energiaárak csökkenése esetén vagy a töltőinfrastruktúra fejlődésekor.
Következtetés
A fenntarthatóság iránti elkötelezettség és az üzemeltetési költségek összehasonlítása mind fontos tényezők a járművásárlás során. Bár az elektromos autók 100 km-es útja drágább lehet Magyarországon, a folyamatos fejlesztések és a zöldenergia előretörése elősegítheti az elektromos közlekedés terjedését, ami hosszú távon gazdaságossá teheti az elektromos járműveket az országban.
INgyenes parkírozást is eltörölték. Senki nem szol semmiért
Egy jó 530D még mindig király
Vagy egy Suzuki 1.0
Ez a cikk szerintem félrevezető.
Ott kezdődik, hogy az elektromos autó akkor éri meg igazán, ha az ember otthon, hálózati áramról tud tölteni. Akkor 70 Ft/kWh árral számolva 100 Ft költsége már csak 1.20 Ft (16 kWh fogyasztással számolva). Ehhez képest mindkét belsőégésű jóval drágább. Nem beszélve arról, ha napelem is van a házon, éves szaldóval, akkor akár 0 Ft is lehet az üzemanyagköltség.
A villanyautósok a használat 95%-ában otthon töltenek, csak hosszabb utazások esetében viszik igénybe a közterületi töltőket. Ilyenkor valóban drágább, azonban az összes üzemanyagköltség még így is jóval kisebb, mint a belsőégésűek esetében. Másrészt nemcsak a MOL Plugee szolgáltató létezik, helyszíntől függően vannak olcsóbb (pl. TEA) alternatívák is.