Home » Ki ne dobd a régi Nissan Leaf-et!

Ki ne dobd a régi Nissan Leaf-et!

Nissan Leaf akkumulátor csere

5 perc alatt 100 % töltetséget kapsz!

Akkumulátor csere
Nissan Leaf akkumulátor csere

A Stellantis globális autógyártó vállalat arra törekszik, hogy az elektromos járművek elutasítását megszüntesse, és ehhez a kaliforniai székhelyű Ample technológiáját használja, amely kevesebb mint öt perc alatt teljes töltést biztosít.

Jövőre a Stellantis anyavállalata, a Free2Move autómegosztó szolgáltatása, 100 Fiat 500e elektromos autoval bővül a régi Nissan Leaf-ek mellet, melyek moduláris akkumulátort kapnak az Ample-től.

Az Ample moduláris megoldása lehetővé teszi az eredeti akkumulátor helyett egy új telepítését, és állítása szerint kompatibilis a meglévő járművekkel anélkül, hogy újra kellene tervezni a platformot.

Az Ample korábbi projektek a Nissan Leaf modelleken alapultak, amelyek léghűtéses rendszerrel működnek, míg a 2024 Fiat 500e folyadékhűtéses rendszerrel rendelkezik, és nem világos, hogy az Ample hogyan kezeli ezt.

A Green Car Reports részletesen elemzi a helyzetet, beleértve a cserélt 500e akkumulátor kompatibilitását az eredeti akkumulátor tartománnyal, amelyet az EPA (Environmental Protection Agency) az amerikai változat esetében 149 mérföldnek értékelt.

Az Ample a második generációs cseretechnikát az év elején mutatta be, amely csökkenti a cseréhez szükséges időt tízről öt percre, és áttervezi a folyamatot egy „átjáró” elrendezés köré, ami hosszabb járműveknél vagy szűk környezetekben történő cserét megkönnyíti.

Az Ample szerint ezeket a cserestationokat mindössze három nap alatt telepíthetik.

A vállalat arra is felhívja a figyelmet, hogy a technológia potenciálisan meghosszabbíthatja az elektromos jármű élettartamát, mivel az akkumulátor-technológiát a jármű élettartama alatt frissíti.

Ha az elektromos jármű akkumulátorcseréje költséghatékony és hatékony, ez értelmet nyerhet azoknak, akiknek nincs otthoni töltési lehetőségük, valamint elektromos taxik és hosszú ideig működő szállítójárművek számára.

Júliusban az Ample bejelentette partnerségét a Daimler Truck egységével, a Mitsubishi Fuso-val, ahol a moduláris akkumulátorcsere szállítását tervezik az elektromos teherautók számára, különös tekintettel az utolsó mérföld szállítására.

A Fuso eCanter elektromos kisteherautó tesztje ez év télen kezdődik a japán piacon.

Az Ample 2023 elején közel 15 millió dollár támogatást kapott a Kaliforniai Energia Bizottságtól a következő generációs elektromos jármű akkumulátorok fejlesztéséhez, és a cég szerint ez a támogatás a technológia iránti bizalom kifejezése.

Az akkumulátorcserének mint lehetséges technológiának a története kezdetben problémás volt. Körülbelül tíz évvel ezelőtt, egy akkumulátorcserét kínáló vállalkozás megszűnt, miután a Tesla tesztelte az S modell akkumulátorcseréjét egyetlen kaliforniai állomáson.

A folyamat azonban fizikailag és technikailag összetett volt, a Tesla pedig közben a Supercharger hálózat kiépítésével foglalkozott, és a tipikus S modellek rendszerint nem hagyományos töltési lehetőségekről hiányoztak, így az ajánlat halkan eltűnt.

Eközben az akkumulátorcserét Kínában már széles körben alkalmazzák. A CATL nevű akkumulátoripari óriás áprilisban elindította az Evogo nevű akkumulátorcseres szolgáltatást azoknak, akik nem rendelkeznek otthoni töltési lehetőséggel.

A Nio vállalat világszerte több mint 2200 akkumulátorcsere stationt üzemeltet, napi több mint 60 000 akkumulátorcserét végezve. A Geely, a Volvo és a Polestar együttműködik a Nio-val a személygépjárművek és haszongépjárművek számára készült szabványok kidolgozásában és a technológia közös kiterjesztésében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük